Τα μη ανταλλάξιμα token, ή τα NFT, έχουν γίνει μια από τις πιο συζητημένες αγορές στον χώρο των κρυπτογράφησης φέτος. Μια πρόσφατη έκθεση της Cointelegraph Research διαπίστωσε ότι οι πωλήσεις NFT στοχεύουν σε ρεκόρ 17,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το τέλος του 2021.

Αυτό μπορεί κάλλιστα να συμβαίνει, καθώς μια σειρά από mainstream μάρκες έχουν αρχίσει να λανσάρουν NFT. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Bain & Company και της διαδικτυακής πλατφόρμας πολυτελούς μόδας Farfetch, οι ψηφιακές αλληλεπιδράσεις με τους καταναλωτές γίνονται όλο και πιο σημαντικές για τις επωνυμίες. Η έκθεση αναφέρει συγκεκριμένα ότι «η ψηφιακή αλληλεπίδραση με τους συνομηλίκους αυξάνεται όταν επιλέγετε να αγοράσετε ένα προϊόν». Ως εκ τούτου, τα μη ανταλλάξιμα μάρκες που συνδέονται επιτόπου με τις επωνυμίες και τους καταναλωτές τους είναι πλέον πιο σημαντικά από ποτέ.

Κατανόηση του τι σημαίνει χρησιμότητα για τα NFT της μόδας

Ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι mainstream ετικέτες όπως η Adidas, η Dolce & Gabbana και άλλες έχουν ήδη κυκλοφορήσει NFT, το βοηθητικό πρόγραμμα πίσω από τα μη ανταλλάξιμα token αποδεικνύεται ότι είναι το πραγματικό κλειδί για την επιτυχία μιας επωνυμίας μόδας . Η Karinna Grant, συν-διευθύνουσα σύμβουλος του The Dematerialised, μιας ψηφιακής αγοράς μόδας, είπε στην Cointelegraph ότι τα βοηθητικά προγράμματα είναι αυτά που δίνουν στα μη ανταλλάξιμα token σκοπό και αξία:

«Ακριβώς όπως στην πραγματική ζωή, όπου μια φυσική κάρτα μπορεί να σαρώσει την πρόσβαση σε ένα κλαμπ, ένα βοηθητικό πρόγραμμα μπορεί να είναι οτιδήποτε, από τη χρήση του NFT ως κάρτα μέλους έως τη δυνατότητα να φοράτε ένα περιουσιακό στοιχείο σε ένα παιχνίδι ή την ενσωμάτωση βιωσιμότητας ή κοινωνικής όφελος ευθύνης για τους αγοραστές του NFT».

Ο Grant σημείωσε ότι το The Dematerialized έχει πειραματιστεί με πολλαπλές μορφές χρησιμότητας με κάθε ένα από τα fashion NFT drips που έχει κυκλοφορήσει η πλατφόρμα. Εξήγησε ότι οι προηγούμενες εκδόσεις περιλάμβαναν βοηθητικά προγράμματα όπως το να φοράς ή να παίζεις με ένα στοιχείο 3D στην επαυξημένη πραγματικότητα ή να ξεκλειδώνεις την πρόσβαση σε κοινότητες επωνυμίας. “Με τη sold-out συλλογή NFT της Rebecca Minkoff τον Σεπτέμβριο, η υψηλότερη βαθμίδα NFT ξεκλείδωσε την πρόσβαση VIP σε εμπειρίες επωνυμίας για ένα χρόνο.” Πρόσθεσε: “Η συλλογή “x Endless” του Karl Lagerfeld παρείχε μια ευκαιρία στους ιδιοκτήτες των συλλεκτικών ειδών Karl, μια IRL και εισιτήριο URL για μια εκδήλωση επωνυμίας στο Παρίσι το 2022, η οποία θα περιλαμβάνει άλλη μια παρουσίαση όπου μόνο οι κάτοχοι του Karl θα προσκληθούν να λάβουν μέρος.”

Έχει γίνει σαφές ότι τα NFT της μόδας πρέπει να προσφέρουν κάποιου είδους αφοσίωση στους καταναλωτές, επιτρέποντας στις επωνυμίες να αλληλεπιδρούν με άτομα τόσο στον φυσικό όσο και στον ψηφιακό κόσμο. Ο Avery Akkineni, πρόεδρος της VaynerNFT – μιας εταιρείας συμβούλων NFT – είπε στην Cointelegraph ότι ενώ η χρησιμότητα ορισμένων NFT μπορεί απλώς να είναι για χάρη της τέχνης, οι μάρκες που λανσάρουν NFT απαιτούν βαθύτερη λειτουργικότητα που βασίζεται σε μια υπάρχουσα κοινότητα.

Για παράδειγμα, η Akkineni μοιράστηκε ότι η VaynerNFT βοήθησε πρόσφατα τον παγκόσμιο οίκο μόδας, Coach, να λανσάρει την πρώτη του συλλογή NFT, η οποία περιείχε οκτώ ζώα Coach Holiday από το ψηφιακό παιχνίδι Snow City της επωνυμίας. Ο Akkineni πρόσθεσε ότι το λανσάρισμα του NFT έγινε επίσης για τον εορτασμό των 80ων γενεθλίων του Coach, που είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία 80 μοναδικών ψηφιακών έργων τέχνης με τα οκτώ ζώα διακοπών του Coach.

“Bella the Penguin” από τη συλλογή Coach NFT. Πηγή: VaynerNFT

Ο Akkineni εξήγησε ότι κάθε ψηφιακό Coach NFT παρέχει επίσης το δικαίωμα στους αρχικούς κατόχους να λάβουν μία δωρεάν φυσική τσάντα απατεώνων κατά παραγγελία το 2022. «Κάτι που ήθελε να κάνει ο Coach ήταν να εξερευνήσει αυτόν τον νέο κόσμο των NFT, αλλά ήθελε να ένας τρόπος που δεν θα εμπορευματοποιούσε την IP τους ή θα ζητούσε από τους καταναλωτές να πληρώσουν για οτιδήποτε», είπε. Για να συνεργαστεί αποτελεσματικά με την κοινότητα των Coach, ο Akkineni ανέφερε ότι τα Coach NFT δόθηκαν δωρεάν κατά τη διάρκεια 17–24 Δεκεμβρίου φέτος:

«Τα Coach NFTs μπορούσαν να διεκδικηθούν στο blockchain Polygon. Ο Coach φρόντισε να μην εμπορευματοποιήσει πολύ νωρίς και να μάθει για τον χώρο για να μετρήσει τη ζήτηση για να δει αν το κοινό του ενδιαφέρεται για τα NFT».

Τα Fashion NFT πρέπει επίσης να λειτουργούν στο Metaverse

Το γεγονός ότι οι επωνυμίες πρέπει πλέον να αλληλεπιδρούν με τους καταναλωτές τόσο εικονικά όσο και στην πραγματική ζωή έχει επίσης προσθέσει ένα επιπλέον επίπεδο τεχνικής χρησιμότητας στα NFT. Όπως αναφέρει η τελευταία έκθεση πολυτελών ειδών της Bain & Company, «νέες λέξεις-κλειδιά και φράσεις — όπως το metaverse, η εξατομίκευση σε κλίμακα και το tech stack — θα έρθουν στο προσκήνιο καθώς ο κλάδος αναπτύσσεται και εξελίσσεται».

Ως εκ τούτου, ορισμένες εταιρείες έχουν αρχίσει να εξερευνούν NFT στο Metaverse. Για παράδειγμα, η Pet Krewe – μια εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου ένδυσης για κατοικίδια – άνοιξε πρόσφατα έναν ψηφιακό εμπορικό χώρο στην κοινότητα Metaverse, γνωστό ως “ShibaVerse”. Η Allison Albert, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Pet Krewe, είπε στην Cointelegraph ότι η εταιρεία προωθεί το εμπορικό σήμα της παρουσιάζοντας τα ρούχα για κατοικίδια NFT σε ένα Metaverse που περιέχει σκύλους με μπαλόνια που ονομάζεται “Shibaloons”.

Πηγή: Pet Krewe

Σύμφωνα με τον Albert, τα NFT της Pet Krewe θα φορεθούν ως μοναδικά σχέδια που ταιριάζουν στα Shibaloons. Ενώ ο Albert επεσήμανε ότι αυτά τα κοστούμια μπορούν να κρατηθούν και να τα ανταλλάξουν σε διαφορετικούς σκύλους Shibaloon μέσα στο ShibaVerse, το Pet Krewe χρησιμοποιεί αυτόν τον ψηφιακό εμπορικό χώρο ως άλλη μορφή αφοσίωσης ή μάρκετινγκ της επωνυμίας. «Μπορούμε να συνδεθούμε με πελάτες που αγαπούν τα σκυλιά σε ένα Metaverse με επίκεντρο τον σκύλο. Αυτό προσεγγίζει τη βάση των πελατών μας σε ένα εντελώς διαφορετικό στοιχείο μάρκετινγκ.»

Στο χώρο του NFT έχει μπει και το 18χρονο label μόδας Mishka με το διάσημο λογότυπο του βολβού του ματιού. Η συλλογή των 6.696 NFT είναι γνωστή ως “The Keep Watch Crew” ή “KWC” για συντομία. Ο Greg Mishka, ιδρυτής του Mishka NFT και του Keep Watch Crew, είπε στην Cointelegraph ότι το Keep Watch είναι το πιο εμβληματικό και γνωστό στοιχείο επωνυμίας της Mishka, τόσο για τους θαυμαστές όσο και για την κοινότητα του streetwear και της μόδας.

Άντυ Μυλωνάκης KWC NFT. Πηγή: Mishka

Δεδομένης της ισχυρής βάσης χρηστών της ετικέτας, ο Mishka εξήγησε ότι τα KWC NFT είναι το επόμενο κεφάλαιο για τη μάρκα. «Το KWC είναι το εισιτήριό σας για αυτό που θέλουμε να ονομάζουμε MISHKAVERSE. Οι άμεσες υπηρεσίες κοινής ωφέλειας περιλαμβάνουν εκπτώσεις εφ’ όρου ζωής και αποκλειστικά εμπορεύματα», εξήγησε. Ο Mishka πρόσθεσε ότι η εταιρεία εργάζεται για την ενσωμάτωση στοιχείων Web3 στον ιστότοπό της. «Αυτό θα επιτρέψει στους καταναλωτές να επαληθεύσουν τα NFT που κατέχουν προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε αποκλειστικές σελίδες και πτήσεις μέσω του ιστότοπου».

Πρέπει τα NFT της μόδας να εξακολουθούν να συνδέονται με φυσικά αντικείμενα;

Ενώ η χρησιμότητα των NFTs μόδας εκτείνεται πέρα ​​από την απλή προσφορά ψηφιακών αντικειμένων που συνδέονται με φυσικά αγαθά, ορισμένοι στον κλάδο πιστεύουν ότι αυτή εξακολουθεί να είναι μια από τις πιο σημαντικές λειτουργίες. Για παράδειγμα, ο Grant σημείωσε ότι η σύνδεση φυσικών στοιχείων με ψηφιακά NFT είναι ένα κρίσιμο μέρος της διαδικασίας υιοθέτησης για μη ανταλλάξιμα διακριτικά όλων των κατηγοριών. Η ίδια διευκρίνισε:

«Έχουμε μια πολύ ενδιαφέρουσα διχασμένη προοπτική με την τρέχουσα κοινότητά μας, με τους μισούς να ζητούν περισσότερα φυσικά και τους μισούς να ζητούν μόνο ψηφιακά. Ωστόσο, όταν κάνουμε έρευνα εκτός της τρέχουσας κοινότητάς μας, το ποσοστό είναι πολύ υψηλότερο. Αυτό είναι λογικό καθώς οι πρώτοι ή νέοι ιδιοκτήτες NFT τείνουν να εξακολουθούν να έχουν πιο παραδοσιακές πεποιθήσεις ότι τα φυσικά προϊόντα είναι πιο «πολύτιμα» από τα ψηφιακά».

Απηχώντας τον Grant, ο Mishka σχολίασε ότι είναι σημαντικό να υπάρχουν φυσικά αντικείμενα που μπορούν να διεκδικηθούν ή να επιτευχθούν με την απόκτηση κάτι στο Metaverse, καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές εξακολουθούν να ζουν στον «πραγματικό κόσμο».

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι μια κυρίαρχη εταιρεία μόδας όπως η Coach χάρισε στους κατόχους NFT φυσικές τσάντες κατά παραγγελία. Ωστόσο, είναι αρκετά ενδιαφέρον ότι ο Akkineni ανέφερε ότι μερικές φορές οι κάτοχοι NFT δεν εξαργυρώνουν τα φυσικά τους αντικείμενα, κάτι που έχει αποδειχθεί ότι ισχύει για άλλες πτώσεις που σχετίζονται με επωνυμίες που απευθύνονται στους καταναλωτές. «Η VaynerNFT έκανε μια συνεργασία με το όνομα «Anwar Carrots x Veefriends», η οποία ήταν μια συλλογή που πωλήθηκε στο Nordstrom και ήταν διαθέσιμη σε όλους τους κατόχους NFT του «Self-Aware Hare». Μόνο μετά από κάποιες υπενθυμίσεις οι κάτοχοι διεκδίκησαν τα φυσικά αντικείμενα», σχολίασε.

Τα NFT της μόδας θα είναι τάση

Η άνοδος των NFTs το 2021 έδειξε ότι η ανάπτυξη κινείται προς τα εμπρός για τις μεγάλες μάρκες. Ενώ εταιρείες όπως η Nike έχουν ήδη λάβει μέτρα για να εισέλθουν στο Metaverse , περισσότερες ετικέτες θα ακολουθήσουν το παράδειγμά τους. Αυτό συνέβη καθώς ο κόσμος κινείται προς τα ψηφιακά επιχειρηματικά μοντέλα, τα οποία έχουν επίσης προωθηθεί από την άνοδο του COVID-19. Για παράδειγμα, ο Albert εξήγησε ότι το Pet Krewe δεν είναι ακόμα σίγουρο για το πώς θα εξελιχθεί το COVID-19 το 2022, σημειώνοντας ότι οι τρέχουσες αλυσίδες εφοδιασμού εξακολουθούν να διαταράσσονται:

«Πρέπει να αντισταθμίσουμε τα στοιχήματά μας σε εναλλακτικές ροές εσόδων. Η είσοδος σε ένα μετασύμπαν που ευθυγραμμίζεται με τις αξίες της δικής μας εταιρείας σημαίνει ότι μπορούμε να προσθέσουμε πρόσθετες ροές εσόδων μέσω των καλλιτεχνικών NFT και των ψηφιακών φορητών συσκευών».

Ο Grant παρατήρησε περαιτέρω ότι το The Dematerialized είναι ενθουσιασμένο για «εκκινήσεις που αλλάζουν τη συμπεριφορά», οι οποίες περιλαμβάνουν τη χρήση NFT για τη διακοπή των μεθόδων φυσικής παραγωγής. Ωστόσο, είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι οι επωνυμίες θα αντιμετωπίσουν προκλήσεις στην πορεία.

Σύμφωνα με τον Grant, οι ετικέτες μόδας θα συναντήσουν τρία κύρια εμπόδια, με το πρώτο να είναι μια αλλαγή στη σκέψη όσον αφορά την αξία του Web3 και της ψηφιακής ιδιοκτησίας. Δεύτερον, ο Grant εξήγησε ότι η κατανόηση του σκοπού και της αφήγησης μιας κυκλοφορίας NFT είναι σημαντική: «Υποστηρίζουμε εκδόσεις που αποτελούν μέρος μακροπρόθεσμων στρατηγικών δεσμεύσεων για το Web3, όχι ένα τέχνασμα μάρκετινγκ για την εν συντομία αύξηση των εσόδων».

Τέλος, ο Grant επεσήμανε ότι θα είναι δύσκολο για τις μεγάλες μάρκες να εξασφαλίσουν έναν τρισδιάστατο σχεδιασμό περιουσιακών στοιχείων στο σπίτι. Ωστόσο, ο Grant παραμένει αισιόδοξος ότι αυτές οι προκλήσεις θα επιλυθούν: «Η υιοθέτηση του mainstream θα γίνει καθώς περισσότερες μεγάλες μάρκες μόδας, influencers και δημιουργοί συμμετέχουν».

Πηγή:
Κοινοποιήστε το!